14 Temmuz 2017 Cuma

BEL FITIĞI AĞRILARI





    Çocuklarımızı bebeklikten itibaren kucağımızda taşımak, bir yerlerde uyutup kaldırmak biz annelerin severek yaptığı bir hareket. Bir diğeri de mobilyaların yerini iterek çekerek değiştirmek. Nedense mobilyalar belli bir yerde sabit kalınca benim gibi huzursuz olanlar epey fazla. Birkaç ayda bir onların yerlerini değiştiririz. İşte bu yüzden gençliğimizin bize en büyük hediyesi bel fıtığı olur:(
     İleri yaşlarda  ayağınızla boş bir kutuyu bile itekleseniz,  yerden veya dolabın üst rafından bir şeyler almak için uzansanız, benim bugünkü durumuma düşeceksinizdir. Belinizden bacağınıza yayılan bir ağrıyla iki büklüm kalacaksınız. Ben evdeysem hemen kanepeye gidip sırt üstü uzanıyorum ve bir süre sonra normale dönüyorum. Ama dışarıdaysam, yani sokakta, markette vb ; o zaman iki büklüm bir duvar veya ağaç gövdesi bulmaya çalışıyorum.  Sırtımı oralara dayayıp yavaşça kendimi düzeltmek için uğraşıyorum.
       Malum kadınların pek çoğunda bel fıtığı var. Henüz ameliyat safhasına gelmesem de ben de bu durumdan mustaribim.  Gençliğimizden itibaren karın ve sırt kaslarımızı çalıştırmış olsak ve  ağır şeyleri kaldırırken uymamız gereken kuralları yerine getirsek ileri yaşlarda bu rahatsızlıkla uğraşmak zorunda kalmazdık.  Benim gibi kolay kilo almayan ve ince yapılı olanlar orta yaşlarda da spora ihtiyaç olmayacağını düşünüyorlar. Halbuki özellikle biz kadınlar, kas yapımızı geliştirmek zorundayız. Erkekler bu konuda bizlerden şanslı, çünkü onların kas yapıları genetik olarak daha güçlü.
     Artık ‘’Atı alan Üsküdar’ı geçti’’ deyip bir kenarda ağrılarla veya ağrıyı geçirsin diye ağrı kesici ilaçlarla yaşamak ya da bir an önce ameliyat olsam da düzelsem demenin çok faydası yok. Çünkü, ameliyat olan bir çok arkadaşımda kısa süreli düzelme oldu, ama bir süre sonra sorunları tekrarladı. En iyisi, bu tür ağrılar için geliştirilen egzersizleri her gün yarım saat düzenli olarak yapmak. ( Doktorunuzun elinize tutuşturduğu kağıtlarda bu egzersizler  gösteriliyor veya internetten kolayca bulabilirsiniz. ) .
     Hangi yaşta olursak olalım kaslarımız güçlenmeye başlar. O hareketler başlangıçta zor gelse de sadece 2-3 hafta içinde alışkanlığa döner ve her gün beynimiz ‘’Egzersiz yap’’ diye bizi zorlamaya başlar.
     Hadi, hep beraber, genç, yaşlı demeden ve ertelemeden bugünden itibaren kas yapımızı güçlendirmek için hareket edelim.
İşte bu konuda yararlı iki link: https://www.youtube.com/watch?v=iFfota5Q88M
                               https://www.youtube.com/watch?v=WuXL_VTOhAA

8 yorum:

  1. Üstüme kaya mı düştü ne? ^.^ Arada kıpraşırım spor niyetine annecim ok?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sözler sana. Bir kaç yıla kalmaz, robota dönersin.

      Sil
    2. Paslanmış ve gıcırdayan bir robota ^.^ Farkındayım.

      Sil
  2. Umarım kimsenin başına gelmez çok kötü bir durum .s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız çok kötü bir durum.Tedaviyle bile bazen daha kötü hale geliyor insan.

      Sil
  3. AAhh ahhh nasıl ağrılar anlatamam yatarsın geçer bu sefer kalkamazsın ayakta duramazsın Allah kimseye vermesin.

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. İnanın tek çaresi egzersizler. Ben gençliğimde bile bu kadar spor yapmamıştım:) Şimdi ağrıların çözümünü böyle buldum. En kısa sürede sayfanıza geliyorum

      Sil